Med erfarenhet från att jobba som grafisk designer på en reklambyrå har jag under flera år suttit på beställarsidan och själv letat bilder och skapat uttryck som fungerar just för det företaget jag jobbat med. Jag vet hur bilder används i marknadsföring och det ger mig en helt annan vinkel när jag fotograferar då jag hela tiden har i bakhuvudet vad ni ska göra med bilderna, vem som ska se dem och vad ni vill att de förmedlar. För en bild kan verkligen säga mer än tusen ord.
Jag vill hjälpa er att skapa bilder som passar just ert företag och det ni jobbar med, vad ni vill förmedla och vad ni står för. Hur ska bilderna användas? Jag har jobbat med bilder i tryck för tidningsutskick, foldrar, rapporter och mycket mer. Och också mycket digital marknadsföring.
På sociala medier behövs ofta en annan typ av bilder än i en tidningskampanj till exempel, för att nå ut till rätt personer. Det kanske låter som en djungel men det är också därför jag inför varje fotografering sätter mig ner med er över en kopp kaffe, antingen över ett telefonmöte eller en riktig fika, och pratar om hur ni har tänkt er och också komma med min input och hjälp. Bra va?